Zoeken in deze blog

dinsdag 1 november 2016

Een nieuwe start!


Steeds worden mensen zich meer en meer bewust van het feit dat er tegenwoordig te veel onnodige en ongezonde (!) ingrediënten in ons eten
wordt verwerkt. Ook ik maak mij daar zorgen over!

Beetje bij beetje probeer ik daarom de laatste 10 jaar meer zelfvoorzienend
te leven: Het begon met het starten van een mini-moestuin.
Deze is ondertussen uitgegroeid tot een redelijke moestuin! De oogst van bijvoorbeeld boterbonen en rode bietjes was op een gegeven moment zo groot dat er nog maar 1 ding opzat: Ouderwets wecken! Want zeg nu eerlijk... Invriezen is niet zo heel lekker met sommige groenten en kost dagelijks stroom. En stroom is nog steeds niet milieuvriendelijk te noemen. En bietjes uit de Weck zijn echt zalig!

Volgende stap was een nog grotere: Het bakken van ons eigen brood!
De oven staat al jaren een paar keer per week overuren te draaien,
net als de broodbakmachines (BBM) die voor mij het deeg kneden.

Om nog meer bezig te kunnen zijn met zelfvoorzienend leven volgde een nog grotere stap: Het opzeggen van mijn baan. Na 10 jaar bij dezelfde baas had ik het nog prima naar mijn zin als Office Manager, maar nu is het tijd om het anders te gaan doen!

Het geven van workshops:

- Brood bakken
- Wecken
- En nog een andere passie van mij: Haken (en een beetje breien).

Ik zie de toekomst met een glimlach tegemoet!

   



Geen opmerkingen:

Een reactie posten